Storfamilien

storfamilien1

«La grande famille» 

Det hele begynte da Stian og Johanne møttes og ble kjærester på videregående skole for 9 år siden. Det tok ikke lang tid før det viste seg at deres familier var svært så like og hygget seg veldig i hverandres selskap.
Mye har skjedd siden disse to familiene møttes. Blant annet kjøpte den ene familien seg feriehus i Provence for fire år siden. Slikt fører naturligvis med seg mye kos og hygge, og ikke minst et konsum av vin. Og da snakker vi om meget god Provencalsk vin.

Stian, som studerer i Bergen, satt en regnværskveld med Johanne og nøt den siste flasken med rosévin som de hadde kjøpt med seg fra årets sommerferie i Provence. Tanken var deprimerende. Hvorfor kan man ikke kjøpe mer av denne vinen i Norge? Noe måtte gjøres. Savnet av provencalske fermenterte druer var sterkt.

Det var da vi bestemte oss for å gjøre noe med dette på egenhånd. Og, ikke overraskende, ville alle familiemedlemmer fra både familien Tvetene og familien Olsen være med på dette spennende prosjektet.
Det å blande business og pleasure kan være krevende, spesielt når man driver business med familien. Men det løses fort av interndemokratiet innad i familien.

Vi er en stor familie som opptrer med gode familiære verdier og vi er en gjeng mennesker som virkelig kan kose oss sammen med hverandre. Gjerne med litt vin i glassene og god mat på bordet.
Familier har ofte en tendens til å opptre rotete og klønete, men samtidig så morsomt og koselig. Vår famille er intet unntak.

For mange kan vinbransjen kanskje oppleves litt mektig og svulstig, men vi er bare en enkel familie som ønsker å tilby god vin for de gode stunder, gjerne sammen med hele familien.

 

Visjon
Provenceviner AS har som mål å bli den beste på Provencalske viner i Norden

Ambisjon

Provenceviner er sammensatt av to familier som primært har gjort alt annet enn å importere vin. Ambisjonen vår er først og fremst å selge god Provencalsk vin i Norge, men også vin og øl fra andre steder dersom det rette produktet skulle dukke opp.

Vårt store ønske er å kunne se ”våre” viner på restauranter og butikker i Norge. Som tidligere nevnt er dette noe helt nytt for oss, og det er ikke nødvendigvis streben etter økonomisk vekst som trigger oss, men heller det å ha det gøy sammen, og samtidig lære noe nytt om Provence, vin, business, oss selv og hverandre.

Dersom vi kan få mennesker til å drømme seg bort til vinranker, teglstein, croissanter og lavendelåkere har vi lykkes.
Vi ønsker at også andre kan nyte og dele den gode opplevelsen knyttet til vin fra Provence, og bli like glad i den som vi er.

Verdier

Markedsorientert- Det er kritisk for oss å forstå kundene våre og følge med på hva de ønsker, samt levere verdi for våre kunder, leverandører og andre samarbeidspartnere.

Det er en helt klar trend som peker i retning av at lysere og lettere viner virkelig er i ferd med å eksplodere på det norske markedet. Dette er sannsynligvis i sammenheng med et økt fokus på sunn livsstil, et kosthold i endring, reisende nordmenn og et varmere klima.

RyddigProvenceviner AS skal i en hver prosess opptre som en ryddig og redelig aktør med bakkekontakt.

SamletVi er en familie som tenker på hverandre, som respekterer hverandre og som jobber godt sammen.

Målrettet- Vi forstår at det finnes utrolig mange aktører der ute, som er mye større med langt mer erfaring og kapital enn oss, men vi mener at kan jobbe sammen for å gi alt for våre ambisiøse mål.